Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/22.png

Бібліотечний урок-крок до читача

Усім небайдужим до книги та бібліотеки пропонуємо цікаві бібліотечні уроки з основ бібліотечно-бібліографічних знань.

Ви дізнаєтесь про

· історію розвитку книги;
· структуру книги;
· довідковий апарат бібліотеки;
· структуру таблиць ББК;
· довідкову літературу;
· розміщення книг у бібліотеці.

Для вас

· конкурси, ігри, вікторини.

Зазирнімо в історичне минуле книги.

Тема «Історичний розвиток книги через призму віків».

1 клас – «Як з’явилась наша книга».
2 клас - «Книжкова родина. Історія періодичних видань»
3 клас - «Звідки книга до нас завітала» (мандрівка)
5 клас «Від кам’яної книги до електронної. Книга і бібліотека майбутнього» (проект)
6-7 класи «Еволюція книги» (проект)
8 клас «Мудрість книги» (урок-змагання)
9-10 клас «Еволюція книги. Електронні видання» (круглий стіл)

Уміння користуватися довідковим фондом бібліотеки ви отримаєте на таких уроках:

2 клас «Книги поважаємо, любимо і читаємо»
5 клас «Самостійно попрацюй – результат відчуй».
6 клас Бібліографічний КВК «Жив веселий капітан»
7 клас «Книжковий дивосвіт»
8 клас «Я – бібліотекар»

З правилами розстановки книг у бібліотеці познайомить урок

8 клас «Модні тенденції дизайну ББК»

Завдяки бібліотечним урокам молодші школярі:

· Сформують навички читання;
· Підвищать рівень зацікавленості навчанням;
· Познайомляться з найкращими зразками світової літератури;
· Навчаться Шанобливо ставитися до книги.

Учні середніх та старших класів:

· навчаться методиці пошуку потрібної інформації;
· зуміють самостійно працювати з книгою;
· сформують уявлення про сучасні інформаційні технології;
· стануть активними читачами;
· матимуть стійкий інтерес до пізнання навколишнього світу, до навчальних предметів.

Електронний підручник

/Files/images/4486630439_8c993e4172_o.jpg

Роль електронного підручника у навчальному процесі

Важливою умовою використання педагогічних програмних засобів в навчальному процесі є готовність вчителів до роботи з електронними ресурсами. Сучасні педагогічно ефективні електронні засоби навчального призначення, як правило, створюють, щоб забезпечити можливість реалізації сучасних педагогічних технологій. Тому вчителю для ефективного використання таких електронних ресурсів недостатньо просто володіти інформаційно-комунікаційними технологіями, а необхідно також вміти застосовувати інноваційні педагогічні технології, сучасні методи та організаційні форми навчання.

Для підвищення ефективності впровадження педагогічних програмних засобів у навчальний процес, а також з метою розповсюдження інноваційного педагогічного досвіду та методичної підтримки вчителів, що починають впроваджувати електронні засоби навчального призначення на своїх уроках, доцільним є створення навчально-методичних комплектів.
Електронний підручник покликаний не замінити друкований посібник, а доповнити його за рахунок подання навчального матеріалу в іншому вигляді – за допомогою акцентів на ключових поняттях, тез та опорних схем, використання інтерактивних завдань, великої кількості мультимедійного ілюстративного матеріалу, що може використовуватися як при фронтальній роботі з використанням мультимедійного проектора та інтерактивної дошки, так і для самостійної роботи з навчальним матеріалом, узагальнення, повторення тощо; а також додаткових матеріалів, файлів-заготовок та шаблонів для виконання практичних завдань. Такі матеріали надають можливість учителю економити час при підготовці до уроку, а також ефективно організовувати навчальну діяльність учнів на уроці, що сприяє досягненню очікуваних результатів навчання учнів.

ЕЛЕКТРОННІ ПІДРУЧНИКИ: необхідність чи забаганка?

Електронні підручники: необхідність чи забаганка?
Кожна сім’я хоче дати дитині хорошу освіту. Батьки прагнуть, аби їхні школярики мали найкращі знання і не відставали від своїх закордонних однолітків. Сьогодні в Україні та світі все більшої актуальності набуває питання впровадження в школах електронних підручників. Цією темою переймаються посадовці, науковці та, в першу чергу, батьки. Адже саме вони найбільше зацікавлені у покращенні начального процесу та підвищенні якості знань своїх дітей. Які переваги навчання із використанням електронних підручників? Чи можуть замінити електронні підручники стоси книг для учня? Чи покращить впровадження новаторства рівень знань сучасних школярів? Про все це дізнавався портал"osvita.com. "

Безпека і анонімність в інтернеті

Як зазначив керівник проекту «Відкритий світ» Ігор Курус, впровадження електронних підручників має ряд переваг. Перш за все, перехід на електронні підручники розвантажить плечі школярів.
«Крім підручників діти носять зошити, шкільне приладдя та часто беруть до школи додаткову літературу. Сьогодні вага школярського портфеля коливається в межах 6-10 кілограмів. Гранично допустима вага рюкзака для учня молодшої школи до двох кілограмів, а для учня старших класів - до п’яти. Для порівняння рюкзак дорослого туриста для піших походів, який включає в себе верхній одяг, спальники та палатки, не перевищує 18 кілограм. Така ноша негативно впливає на розвиток дитячого скелету, на м’язи спини та пресу. Батьки зазначають, що діти часто скаржаться на біль у спині, який зникає влітку під час канікул», - каже керівник проекту «Відкритий світ».
Розвантажити учнівський портфель може електронний підручник. «Оскільки пристрій здатний вміщувати велику кількість книг, то відпаде необхідність носити за собою паперові підручники, - зауважив Ігор Курус. - Таке нововведення вирішить питання доступності підручників та книг для школярів».
Виконавчий директор компанії «ІТ-інфраструктура», яка випускає електронні рідери «Азбука», Ігор Горайчук наголосив, що учні, наприклад, зможуть крім усіх підручників завантажити повні тексти програмового матеріалу з літератури, різні словники та довідники. «Це дасть змогу під час уроку користуватися великим спектром інформації з різних джерел. До того ж рідери мають вагу близько 200-400 грамів. Тому, я вважаю, що такий вид навчання має перспективу, він був би достатньо корисним, адже, повторюся, дозволив би носити не 5-6 підручників, а один пристрій», - наголосив Ігор Горайчук.
Нові можливості для вчителя: оптимізація навчального часу
Електронний підручник розкриває широкі можливості подачі нового матеріалу для вчителів. Це і мультимедійний матеріал, віртуальні лабораторії, графіка, діаграми, анімація тощо. Пристрій також пришвидшує перевірку засвоєного матеріалу та забезпечує рівні умови його виконання. Вчитель може провести як експрес-тестування, так і самостійні та контрольні роботи. Тести можуть мати лімітований час. Такий електронний тест «закриється», як тільки пройде відведений час на його виконання. Програма автоматично «виставить» оцінки та покаже найкраще та найгірше засвоєний матеріал.
Для педагога варіантів і нових можливостей безліч. Наприклад, під час уроку можна використовувати ресурси мережі Інтернет. Як зазначав міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник, запровадження системи і нормальне її функціонування згодом дасть змогу забути про слово «карантин». Адже діти зможуть отримувати знання навіть при епідеміях завдяки он-лайн урокам.

Паперова книга чи електронний підручник?

/Files/images/Sell-Digital-EBooks.jpg

Дмитро Табачник наголосив, що, по-перше, повного переходу на електронні підручники міністерство не планує. По-друге, позбавляти дітей радості спілкування з паперовою книгою ніхто не збирається.
За словами міністра, наразі МОН молоді та спорту вже провело апробацію і акредитацію вітчизняних електронних підручників із майже 20-ти предметів для 5-8 класів, які розробили в Рівному.


«Це нове покоління підручників. Набагато менше стає тексту, набагато більше мультимедійного дійства: трьохмірності, анімації. А от співвідношення, скажімо, паперового підручника, який створює з електронним навчально-методичний комплекс, воно виглядає таким чином: приблизно 20-25% – це паперові носії, а далі ви захопилися і пішли в абсолютно унікальну подорож в країну там, скажімо, фізики чи державу географії», – зауважив Дмитро Табачник.
«Електронний підручник (навіть найкращий) не може й не повинен заміняти книгу. Так само як екранізація літературного твору належить до іншого жанру, так і електронний підручник належить до зовсім нового «жанру» засобів навчального призначення», - зауважує у своєму науковому дослідженні кандидат психологічних наук (Інститут Педагогіки АПН України) Валентина Доротюк.
Дослідниця переконана, що електронний підручник повинен максимально полегшити розуміння та активне запам'ятовування найважливіших понять, тверджень і прикладів, залучаючи «до роботи» слухову та емоційну пам'ять. Текстова складова повинна бути обмежена - адже залишаються звичайний підручник, папір і ручка для поглибленого вивчення вже освоєного на комп'ютері матеріалу.
«Електронний підручник - це незалежний засіб навчання, без емоцій і упередженого ставлення, адже перед комп'ютером усі рівні, і неможливо назвати суб'єктивною ту оцінку знань, яку дитина отримала від електронного «учителя», - зазначила Валентина Доротюк.
Дослідниця вважає, що електронний підручник також виконує роль нескінченно терплячого наставника, надаючи практично необмежену кількість роз'яснень, повторень, підказок. Час уроку використовується ефективно і не витрачається на дисциплінарні зауваження, які відволікають від мети уроку весь клас.

Як навчати дитину, або про що турбуються батьки?

Світлана (Київ), домогосподарка, мама восьмирічного Ігоря:
«Електронні засоби, звичайно, підвищують зацікавленість дитини. Але, на мою думку, цей інтерес швидко минає, де починаються зусилля. Моєму синові, наприклад, навчальні ігри швидко набридають. Вони змушують думати, виконувати математичні дії, а не сліпо вгадувати. Діти ліниві по суті і навчитися їх потрібно часто примушувати. Навчальні ігри як навчання вимагають розумових зусиль. Електронні книги потрібні, але не як засіб зацікавити дитину, бо тоді це марно витрачені кошти. Їх доцільно вводити як одне з джерел інформації.»

Катерина (Київська область), вихователь, мама 13-річного Андрія:

«Це гарна ідея, однак не знаю, чи буде доступною вона нашим дітям. Можливо, для столичних батьків електронні підручники будуть по кишені, а от нам доведеться сподіватися лише на державні кошти. Я працюю в дитсадочку, а чоловік лише «в сезон» на заводі. Ми не можемо собі дозволити навіть в кредит ноутбук. Змушені користуватися стареньким комп’ютером, який підібраний майже зі смітника. Дачники хотіли викинути і запропонували нам – ми не відмовилися. Про Інтернет я взагалі мовчу. У сусідів є, але теж не дуже гарної якості. Для роботи ходжу «жебракувати» до них».

Георгій (Дніпропетровськ), підприємець, батько трьох дітей:

«У наших старших дітей (12 та 14 років – ред.) «лімітований» доступ до комп’ютера. Інтернет використовують виключно для навчання і дуже рідко. Молодшого (6 років – ред.) взагалі поки не пускаємо до комп’ютера. Діти сприймають це нормально. Ми з дружиною, вважаємо, що краще проводити більше часу з дітьми на природі. Ходити з ними на виставки, до театру, на цікаві заходи. Діти годинами просиджують в Інтернеті в тих сім’ях, де батьки не приділяють їм достатньої уваги. Ідею введення електронного підручника підтримаю тільки в тому випадку, коли він використовуватиметься на уроці дуже в обмежених кількостях. Здоров’я моїх дітей для мене важливіше. Адже будь-який електронний пристрій впливає на зір».

Ігор (Одеса), лікар, батько двох дітей:

«Електронні підручники – корисне запровадження. Вони розширюватимуть кругозір дитини. Покращуватимуть засвоєння знань, адже «вмикається» зорове сприйняття. Але запроваджувати їх як «замінник» учителя та книг не можна. Дитина повинна мати змогу відповідати біля дошки, це формує навички спілкування, правильного висловлювання своєї думки, обґрунтовування міркувань. З Інтернетом я б і сам учив дитину, але віддаю її до школи, бо наші вчителі одні з кращих у світі. Вчитель завжди знайде потрібні слова, щоб пояснити, те, що дитина не зрозуміла. Навіть найрозумнішій машині не під силу індивідуальний підхід і тонкощі психології та педагогіки».

Коли ж чекати нових підручників у школах?

«Освіта це досить консервативна сфера. Говорити про якесь швидке впровадження не можна. Я собі ставлю за мету як керівник проекту зробити цей проект модним, - зауважив Ігор Курус, - Дітей не потрібно змушувати переходити на ІКТ-роботу. Треба намагатися зробити так, щоб батьки самі хотіли перейти працювати на ІКТ, щоб діти вчились із застосуванням новітніх технологій. Так як зараз батьки шукають хорошу школу, хорошого вчителя. Наш план – це 4 роки, але це тільки середня школа, тобто 5-9-ті класи. Якщо воно піде нормально, то тоді будемо впроваджувати цей проект у початковій школі».
«Впровадження електронних підручників має перспективу. Розробникам електронних пристроїв потрібно підвищити «вандалостійкість». Тобто пристрій має бути не чутливим до ударів, і різних «несприятливих» умов, щоб дитина не поранилася і це не завдало збитків батькам, - зазначив Ігор Горайчук, - Наразі я не готовий прогнозувати, коли на ринку з’являться такі продукти. Можливо рік-півтора. Уже є перші зразки, вже є технології відпрацьовані, які допомагають підвищити «вандалостійкість» таких пристроїв. Але поки що вони носять не серійний характер».

«Електронні підручники значно підвищують інтерес дитини до навчання. Наочність сприяє кращому засвоєнню інформації, нових знань і навичок. Але електронні книги повинні використовуватися на уроках як допоміжні засоби. - зазначила педагог-психолог Оксана Мащенко. - Дітям необхідне спілкування з живою людиною. Вчитель може використовувати на уроках різноманітні електронні пристрої, але не більше 10-15 хвилин. Однак дитина не повинна працювати з електронними носіями інформації на кожному уроці».
Психолог порадила педагогам ретельно відбирати мультимедійні матеріали для уроків. Картинки не мають бути занадто яскравими та не повинні нести агресивності.
«Дитині варто знайомитися з комп’ютером не раніше, ніж із 14 років, а працювати за комп’ютером не більше 30 хвилин на день»,- вважає психолог Тетяна Шаповал.
За словами психолога, звичайні ігри негативно впливають на психіку дитини. Після проходження рівнів гри у дитини підвищується артеріальний тиск, прискорюється серцебиття, погіршується самопочуття. «Дитина має сприймати комп’ютер більш свідомо як помічник в навчанні, а не як забавку», - каже Тетяна Шаповал.

Алевтина, вчитель англійської мови (Київ):

«Мої закордонні колеги вже давно користуються електронними підручниками. Учні використовують електронну книгу як маленький портативний комп’ютер - і нічого більше. Діти не носять до школи ані зошитів, ані книг. Застосування на уроках електронних підручників покращить рівень знань учнів. Адже завдяки доступу до Інтернету і використанню різних інтерактивних завдань, діти отримують більше нової інформації, більше розвиваються».

Ірина, вчитель фізики (Дніпропетровськ):

«На мою думку, важливим є не сам перехід на електронні підручники, а їх наповнення. Сьогодні і паперових підручників багато, але серед них хороших мало. Ввести електронний пристрій недостатньо. Вчителі мають отримати хороші електронні підручники з добре продуманою системою подачі матеріалу. При цьому має залишатися місце для творчості й самому вчителю. Щоб можна було додавати власні презентації, діаграми, відео і т.д. Процес навчання має бути ефективним, а рівень знань – високим».
* * *
Час покаже наскільки доцільно впроваджувати електронні підручники у школах. Головним, звичайно, залишається здоров’я дітей та рівень їх знань. Важливо, аби процес навчання став кращий і комфортнішим.
ДжерелоЕлектронні підручники: необхідність чи забаганка?

·

PocketBook анонсувала випуск електронного підручника PocketBook Education

Київська компанія PocketBook провела прес-конференцію, на якій анонсувала випуск свого електронного підручника PocketBook Education, який надійде в продаж в роздрібні мережі через місяць.
PocketBook Education є пристроєм для читання електронних книг з 9,7-дюймовим екраном E-Ink (150dpi, розширення екрану 1280х825 пікселів), процесором Samsung 533 МГц, 256 МБ оперативної пам'яті, внутрішнім накопичувачем на 2 ГБ, слотом для карт microSD, розмірами 263х190х11 мм і вагою 544 грам. Книга підтримує формати FB2, FB2.ZIP, TXT, PDF, DJVU, RTF, HTML, PRC, CHM, EPUB, DOC, TCR, MP3 для музики, а також JPEG, BMP, PNG і TIFF для зображень. Крім цього, у пристрої є модулі бездротового зв'язку Wi-Fi і Bluetooth.
За словами Олега Науменко, віце-президента компанії PocketBook International, в даний момент держава поки не веде закупівлі даного електронного підручника, хоча офіційно дозволено використовувати його в навчальних закладах на рівні з паперовими книгами. Таким чином, наразі самі учні можуть придбати PocketBook Education в роздрібних мережах. Вартість даної моделі PocketBook на старті продажів буде складати 2500 грн. За словами Олега Науменко дані витрати повинні окупити себе в найближчі кілька років, так як для PocketBook Education вартість електронних версій підручників знаходиться на рівні 10-15 гривень, в той час як їхні паперові версії коштують набагато дорожче. Крім цього, в PocketBook очікують, що з часом вартість подібних електронних підручників вдасться значно знизити, а також створити модель, яка буде мати кольоровий дисплей. Усього в компанії до грудня цього року планують продати 10-15 тис. електронних підручників PocketBook Education.

Електронний підручник - все тільки починається

/Files/images/ruim-60-procent-meer-nederlandse-e-books-verkocht-in-2013.jpg

В даний час існує декілька версій визначення словосполучення "електронний підручник" - починаючи від файлів електронних версій навчальних посібників і закінчуючи складними електронними пристроями, які оновлюються з централізованого джерела і інтерактивно взаємодіють з учнем, включаючи виставляння оцінок, завантаження домашнього завдання і іншу фантастику. Час останніх ще не настав і настане не завтра, тому в рамках даної статті електронним підручником вважається електронний пристрій, який замінює собою шкільні підручники і додаткову літературу.

Багато батьків планують придбати своїм дітям електронний підручник, яким можна було б замінити класичні паперові підручники та хрестоматії, щоб не травмувати здоров'я своїх дітей перевантаженнями хребта, але велика кількість вчителів в школах відносяться до цієї ідеї, м'яко кажучи, не дуже прихильно, і в них є на це свої причини:

1. Електронні підручники (в даний час це планшети або електронні книги) відрізняються від класичних шкільних підручників і дітям важко буде працювати синхронно з класом. Дослід, проведений весною 2013 року ученицею 9 класу, якій лікарі заборонили носити важкі речі через проблеми з хребтом, довів, що навіть недорогий 7-дюймовий китайський планшет із завантаженими в нього просканованими підручниками відносно нормально справляється з роллю замінювача шкільних підручників, хоча такого розміру екрану часто було мало. До початку 2013-2014 навчального року її батьки планують придбати аналогічні пристрої з більшим екраном іншим своїм дітям (учні 5 і 7 класу)

2. Так як електронні підручники на перервах завжди будуть залишатись в класах (на відміну від мобільних телефонів), їх можуть вкрасти, що буде додатковою проблемою для вчителів.

3. Звичайна інерційність мислення старших вчителів і страх будь-яких інновацій.

Але все ж більшість вчителів, особливо молодих, до ідеї впровадження електронних підручників ставляться позитивно або нейтрально, тому батькам залишається лише зробити правильний вибір. А з цим є певні труднощі.

Складний вибір

Треба з'ясувати, що повинен вміти електронний шкільний підручник, який міг би стати повноцінною заміною паперових підручників:

1. Великий екран, діагональ не менше 9,7 дюйма. Розповсюджені в даний час 7-дюймові пристрої, особливо недорогі, часто показують текст або нечітко, або занадто дрібно, або доводиться занадто часто скролити сторінку.

2. Роздільна здатність не менше 1200 x 800 пікселів. При меншій роздільній здатності втрачається чіткість малюнків, а дрібний текст взагалі може бути нечитабельним.

3. Робота від батареї не менше 10 годин (або більше, враховуючи старіння батареї з часом). Для того, щоб електронний підручник не вимкнувся в школі в ході навчального процесу, в нього повинна бути потужна батарея або технологія, яка дасть змогу працювати без підзарядки тривалий час.

4. Технологія кольорового зображення, наближена до паперових книжок, як найбільш бережлива для дитячих очей.

В даний час на українському ринку немає електронного пристрою, який міг би за розумну ціну задовольняти усім цим вимогам, тому варіантів електронних підручників може бути декілька. Так як більшість батьків планують придбати планшет або TFT-електронну книжку, варто зауважити, що тривала робота з такими екранами не найкращим чином впливає на зір, особливо дітей, тому без шкоди для здоров'я дитини можна використовувати лише електронні підручники, екран яких вироблений по технології e-ink. На жаль, в даний час вказана технологія не дозволяє якісно відтворювати кольори, хоча в цьому напрямку ведуться активні розробки, які можуть бути доступні на ринку в найближчі декілька місяців.

В продажу доступна велика кількість різноманітних пристроїв з екранами e-ink, які можна використовувати як електронні підручники в школі. Вони мають дуже вагомі плюси - чітке зображення, не шкідливе для зору, робота від батареї тижнями без підзарядки, але і один суттєвий недолік - відсутність кольору, лише 16 відтінків сірого. Для класичних художніх творів і деяких підручників, де достатньо монохромного зображення, використання таких пристроїв в якості електронних підручників може бути ідеальним, але в багатьох інших випадках, особливо в початкових класах, без кольорового зображення заміна шкільних підручників неможлива. Великим плюсом пристроїв на технології e-ink є неможливість відтворення на них мультимедійних файлів, таким чином, електронний підручник буде саме підручником, а не звичайною ігровою приставкою типу планшету з десятками ігор і сотнями мультимедійних "приколів" всередині.

Можливі варіанти

1. Змішаний варіант e-ink електронного підручника.У цьому варіанті паперові версії підручників і книг, в яких колір має критичне значення, використовуються, як звичайно, а в якості електронного підручника використовується електронна книга з екраном e-ink, в яку завантажуються всі інші шкільні підручники і додаткова література.

В якості електронних підручників бажано використовувати електронні книги великої діагоналі, наприклад, 9.7" EvroMedia Е-Учебник Classic Pro (1280х800 пікселів) або аналогічні. Використання електронних книг менших діагоналей небажано, але у крайньому випадку можна використати недорогі 6" електронні книги, наприклад, EvroMedia Е-Учебник Classic Lite (800х600 пікселів) або аналогічні.

2. Повний варіант e-ink електронного підручника.У цьому варіанті всі електронні версії підручників, книг та додаткова література завантажені до електронної книги з кольоровим екраном e-ink. Технології виробництва екранів e-ink в даний час не дозволяють відтворювати яскраві живі кольори, до того ж, вартість електронних книг, які використовують такі екрани, дуже висока, що є неприйнятним для більшості батьків. Прикладом такої електронної книги єPocketBook Color Lux (PB801). Доцільно почекати деякий час, так як найближчим часом очікуються екрани наступного покоління.

3. Повний варіант TFT електронного підручника.У цьому варіанті всі електронні версії підручників, книг та додаткова література завантажені до планшету, обов'язково з потужною батареєю (понад 4500 мАч) та бажано великим екраном. На екранах планшетів всі кольори відтворюються якісно, але сама технологія TFT не дуже корисна для дитячих очей, до того ж, мало які планшети великої діагоналі навіть з потужними батареями зможуть протриматись більше 6 годин на одному заряді батареї, чого інколи може бути недостатньо, зважаючи на поступове старіння батареї.

В даному варіанті може підійти планшет EvroMedia Play Pad Fire S-5 або в крайньому випадку електронна книга Texet TB-880HD Red. Звісно, що використовувати брендові моделі планшетів (Samsung, Asus, Apple і т.п.) значно зручніше, ніж бюджетнsі, але їх можуть дозволити себе далеко не всі діти.

4. Просто зачекати. В багатьох школах планується провести експерименти з впровадження спеціалізованих електронних підручників, а за давніми запевненнями міністра освіти України, до 2014 року всі школи перейдуть на електронні підручники. Але що це будуть за підручники, придбані коли і на які кошти, які будуть підводні камені і терміни впровадження - суцільний туман.

Який варіант обрати для електронного підручника?

Для 9-11 класів або якщо коштів небагато, то можна вибрати перший варіант - носити частину шкільних підручників і чекати рік чи два, поки не з'являться доступні кольорові e-ink електронні книги.

Якщо коштів не жаль, можна спробувати другий варіант, але є ризик того, що покупка буде невдалою, так як кольорова e-ink технологія ще занадто нова.

Якщо хочеться все і відразу, а потенційна шкода для дитячих очей очікується менша, ніж від набитих підручниками рюкзаків на спині, то можна вибрати третій варіант.

Чи варто вибирати четвертий варіант - швидше ні, ніж так, так як закупівля всім школярам електронних підручників обійдеться в 1,5 млрд. у.о, а на фоні нескінченної кризи це малоймовірно.

Маленька хитрість: у випадку, якщо у Вас вже є планшет або електронна книга, але вони не дуже якісні, тримають заряд батареї дуже мало або Ви переживаєте, що в школі їх можуть вкрасти, можна завантажити в них всі шкільні книжки і використовувати вдома, а паперові книжки залишати в школі в надійному місці (якщо є можливість)

Чи можна завантажувати електронні копії шкільних підручників?

Згідно ст.53 Конституції України, держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах, тому доступ до усіх шкільних підручників, рекомендованих Міністерством освіти, в тому числі їх електронних версій, не може обмежуватись ніяким чином, відповідно, вільне завантаження текстових, сканованих та інших версій шкільних підручників є повністю законним.

Найкращі сайти з прямими посиланнями на файли для електронних підручників

(пошукові слова для цього розділу - електронні шкільні підручники, скачати, скачать, онлайн, бесплатно, безкоштовно, 1 клас, 2 клас, 3 клас, 4 клас, 5 клас, 6 клас, 7 клас, 8 клас, 9 клас, 10 клас, 11 клас, Алгебра, Англійська мова, Біологія, Всесвітня історія, Географія, Геометрія, Етика, Інформатика, Історія України, Зарубіжна література, Математика, Основи здоров'я, Правознавство, Праця, Природознавство, Російська мова, Українська література, Українська мова, Фізика, Хімія)

Електронні версії шкільних підручників можна завантажити в багатьох місцях, але будьте уважні, так як здебільшого посилання будуть непрямими, заплутаними або навіть шкідливими. Більшість файлів доступні для завантаження в форматах DjVu и PDF, одна з самих зручних програм для перегляду підручників на пристроях з операційною системою Android -EBookDroid.

http://schoolbooks.org.ua/Для завантаження електронної копії підручника необхідно на його сторінці клікнути правою кнопкою на "Завантажити підручник" та вибрати "Сохранить ссылку как..." або аналогічний пункт меню.

http://portfel.at.ua/Для завантаження електронної копії підручника необхідно на його сторінці клікнути по іконці PDF або DjVu поряд з зображенням книжки і в наступному вікні також вибрати "Скачать".

http://4book.org/uchebniki-ukrainaПідручник завантажиться в вигляді архіву, його необхідно буде розпакувати (програмою WinRaR або аналогічною), так як більшість пристроїв не зможуть його прочитати.

http://shkola.yccat.com/index.htmlДуже гарний сайт, але для завантаження електронних копій підручників необхідно пройти просту реєстрацію.

У випадку, якщо певного підручника декілька варіантів, завантажте всі і виберіть той, який в найкращій якості.

Кiлькiсть переглядiв: 4816